Kluczową sprawą, którą należało rozpatrzyć przy projektowaniu systemu informatycznego do wspomagania przetargów publicznych to opracowanie dobrych założeń. Powstały one we współpracy specjalistów z zakresu prawa, praktyki oraz informatyki. W dużym stopniu pomogły tu producentowi doświadczenia uzyskane przy opracowaniu innych systemów, z których dwa adresowane były dla administracji państwowej (Rejestr Handlowy, Ogólnopolski Rejestr Zastawów - oba dla resortu sprawiedliwości) oraz popularnego systemu kosztorysowego Zuzia. Natomiast nowym zagadnieniem, które należało rozwiązać okazało się włączenie procedur przetargowych do systemu oraz zakres wspomagania użytkownika przez system.
Dyskutowano dwie koncepcje: pierwsza - aby system "pilnował" użytkownika i nie pozwolił mu na wykonanie czynności niezgodnych z procedurą, druga zaś - aby system "podpowiadał" użytkownikowi stosowne kroki, ostrzegał go lecz nie blokował mu w zasadzie żadnej czynności, nawet jeśli jest ona niezgodna z prawidłową procedurą. W myśl zasady, że użytkownik ponosi odpowiedzialność za swoje decyzje wybrano drugą koncepcję, która została ostatecznie zrealizowana w systemie nazwanym ProPublico. System ProPublico realizuje następujące funkcje użytkowe:
Absolutną nowością wprowadzoną przez system ProPublicoEx jest wspomaganie procedury przetargowej i pełna kontrola nad procesem przetargu wraz z możliwością natychmiastowego określenia przebiegu każdego przetargu, stanu jego zaawansowania i szybkiego odszukania każdej informacji. Baza aktów prawnych System posiada właściwie pełny zbiór aktów prawnych dotyczących zamówień publicznych, wzorów i przykładów. Jest on aktualizowany co miesiąc. Teksty ustaw, rozporządzeń i innych obowiązujących aktów prawnych dostępne są w menu Pomoc. W systemie funkcjonuje także pomoc kontekstowa.
System ProPublicoEx może być instalowany na samodzielnym stanowisku lub jako system sieciowy. Jako serwer baz danych używany jest SQL serwer InterBase v.6 lub FireBird. Na stanowisku użytkownika wymagany jest system operacyjny MS Windows 95, 98, 2000, XP ew. NT. W wersjach sieciowych serwer może być także postawiony na Linuxie. Interfejs użytkownika jest graficzny i nawiązuje do w dużym stopniu do przyzwyczajeń utrwalonych przy obsłudze programów pakietu MS Office. System do tworzenia dokumentów wykorzystuje Worda i Excela (do wersji 2003 włącznie). Przygotowywana jest mozliwość pracy pod pakiety OpenOffice i MS Office 2007 W systemie wprowadzono szereg "inteligentnych" narzędzi ułatwiających sprawowanie kontroli i wyeliminowania pomyłek natury proceduralnej. System ProPublicoEx posiada funkcje umożliwiające sprawowanie audytu przez osoby/jednostki upoważnione np. kierownika działu. Dostęp do danych chroniony jest przez hierarchiczny dostęp poszczególnych grup użytkowników i system haseł.
|
O kosztorysowaniu i zamówieniach
O firmie
Wykorzystać dobrą koniunkturę w budownictwie AK: Czy może Pani krótko przybliżyć Czytelnikom historię powstania firmy Amplus? BK: Firma Amplus działa od 1996 r., to już dość długo jak na polskie warunki gospodarcze. Od początku działalności byłam związana z budownictwem z racji przygotowania zawodowego, w szczególności z kosztorysowaniem robót budowlanych. Biuro kosztorysowe dysponuje zespołem fachowców, który opracowuje dokumentacje kosztorysowe na różnych etapach procesu budowlanego. Są to wielobranżowe dokumentacje przygotowywane dla inwestorów publicznych i prywatnych, wykonawców robót, sądów. |
Więcej … |
Ostatnie zmiany
- Kurs on-line: Kosztorysy w zamówieniach publicznych na roboty budowlane
- Klauzule zmiany wynagrodzenia na podstawie art. 439 ustawy Prawo zamówień publicznych w praktyce
- Waloryzacja w praktyce
- Projekt waloryzacja
- Projekt waloryzacja w praktyce - odcinki 3, 4, 5 i 6
- Projekt waloryzacja w praktyce - odcinek 2
- Projekt waloryzacja w praktyce - odcinek 1